Kniha návštěv
Zde nám můžete sdělit vaše názory na náš web, na naši snahu bojovat s “větrnými mlýny” nebo napsat co máte na srdci. Nemáme problém se zveřejněním i kritických zápisů, ale upozorňujeme Vás na to, že si vyhrazujeme právo odstraňovat vulgární a pomlouvačné příspěvky, spam atp. Děkujeme za pochopení.
Žádný údaj není (de facto) povinný - místo jména může být uveden i tzv. NICK (přezdívka), ale tato kolonky označené jako povinné musí být vyplněné.
Vložit zápis (181) Tomas | | | |
15. 09. 2008 - 14:01:54 |
Fór je v tom, že by se určitě nejednalo o žádné spalování odpadu, ale o spalování "druhotné energetické suroviny" ... a to už takový problém být nemusí ... si myslim...
(182) Jaara | | | |
15. 09. 2008 - 13:45:50 |
Tome, jenže tu žádost o změnu musí někdo schválit, že? A že by ausgerechnet schválil odpovědný úřad spalování odpadu místo štěpky? O tom je řeč! Na to není kotelna vyprojektovaná a nikdo by takovou změnu neschválil... domnívám se.
(183) Jaara | | | |
15. 09. 2008 - 13:40:06 |
Napadla mne nyní myšlenka opravdu kacířská. Co tak postavit klasickou spalovnu odpadu s komínem přes 300m vysokým... to by teprve vypukly vášně! Krom toho skládkovat se pořád nedá a nevím, nevím, co naši potomci budou krom recyklace dělat s tím zbytkem. Ono to asi jinak nejde. Ale bát se štěpky?
(184) Tom | | | |
15. 09. 2008 - 13:35:19 |
K Jaarovi, cituji: "Nebo si snad myslíte, že by si někdo troufl navzdory kolaudačnímu rozhodnutí spalovat něco jiného, než je uvedeno?" Odpovídám:
Seznam se pořádně se zákonem 76/2002 Sb. v platném znění, dozvíš se, že změna palivové základy je v procesu IPPC formou žádosti o změnu povolení možnou a zcela běžnou záležitostí. A to i po kolaudaci. Nedaleko Zábřehu máš příklad, kde se z plynu takto přešlo na práškové hnědé a černé uhlí. A nebo to nedělej, potom ale neoblbuj lidi nesmyslama. Ach jo....
(185) Tomas | | | |
15. 09. 2008 - 13:19:58 |
Souhlasim, ze recyklace je svým způsobem "nakládání s odpady", ale nevyjímala by se v tom OR ta recyklace lépe?? Spíš bych řekl, že z praktických důvodů tam dali obecnější formulaci "nakládání s odpady" - pod tuto činnost se dá zahrnout ale opravdu cokoliv ...
(186) Jaara | | | |
15. 09. 2008 - 12:53:52 |
Ještě pro Tomase: "Komunální odpad" byl pouze jednou v knize návštěv, přijměte omluvu, leč o spalování odpadů obecně se hovoří vícekrát.
Krásný den!
(187) Jaara | | | |
15. 09. 2008 - 12:48:16 |
Nuže Tomasi, jukni sem: http://rajecek-zabreh.cz/index.php/wanemi-zabreh-za-zdravy-rajecek
a přečti si "Základní cíle sdružení" jen zde je Zábřeh na Moravě 7x
Co se týče ArcellorMittalu, ten převzal socialistickou firmu a postupně ji dává do pořádku, souhlasím, že by to mohlo jít rychleji.
Otázka umístění v obchodním rejstříku je přeci druhotná, to snad ani nemusím komentovat, krom toho je nakládání s odpadem i jeho recyklace na lepenku, ne?
(188) Tomas | | | |
15. 09. 2008 - 12:28:29 |
Nechápu ten Zábřeh na Moravě ... nikde jsem jej na webu nezaznamenal. Stejně tak jsem nezaznamenal nic o spalovaní "komunalního" odpadu. Že bych to někde přehlédl? Možná jo. Každopádně ve spalovně se dá spálit vše co se spálit dá a může - a vlastně i co tak docela nemůže. Při třídění sběrového papíru bude vznikat spousta odpadu. Ne vše se ze sběrového papíru dá použít na výrobu kartonu a kdo byl někdy ve sběrně tak jistě ví, co se tam může vše objevit za binec. Nevěřím tomu, že si dá provozovatel tu práci aby se tohoto "odpadu - neodpadu" nezbavil jinak než jeho spálením. Navíc : Víte, že EU už spoustu surovin, které byly v kategorii odpadů zařadila do kategorie "druhotná energetická surovina" a tudíž se nebude pálit odpad, ale "energetická surovina", která bude nepoměrně dostupnější než dřevo. Český výzkum chce mít ve Wanemi poloprovoz, kde chce "zkoumat ekologické způsoby" spalování odpadního dřeva (ošetřené různými nátěry tj. mořené, lakované, impregnované, dřevotřísky atd...). A ještě jeden dotaz: "Proč má Wanemi v obchodním rejstříku na prvním místě uvedeno jako předmět podnikání nakládání s odpady a proč je naopak papírenská výroba až na posledním místě?".
Navíc pokud Jaara píše o možnosti zavřít existující provoz, když nevyhovuje ekologickým limitům tak jej odkazuju, ať se informuje na to jak to vypadá na Ostravsku s ArcellorMittal. Kdyby byla pravda to co říká Jaara, tak už by byla tato firma dávno zavřená ...
(189) Jaara | | | |
15. 09. 2008 - 12:02:10 |
Se zájmem čtu tyto stránky a trochu se za jejich tvůrce stydím. Pokud žijeme ve stejném městě a pokud moje paměť sahá, nikdy se Zábřeh nejmenoval "Zábřeh na Moravě" a to ani za okupace Německem či SSSR. Pouze železniční stanici tento naprosto nesmyslný název daly dráhy.
Nu a k věci. V příspěvcích opakovaně se hovoří o spalování komunálního odpadu, dokonce i velmi expresivně, odpadu z celé Evropy. Pokud vím, má jít o získávání tepla spalováním biomasy. Znamená to snad, že biomasa je komunální odpad? Či komunální odpad je biomasou? Víte dobře, že pokud bude stavba schválena, nebude se moci pod kotli topit ničím jiným než deklarovaným palivem. Úvahy, zda bude biomasy dost nebo ne, bych ponechal na majitelích továrny. Zkrátka, buď jim záměr vyjde, nebo zkrachují - to je celé. A to, že chtějí ze starého papíru vyrábět lepenku, je snad špatně? Konečně chce někdo v Zábřeze vybudovat něco pořádného a hned se nachází spousta závistivců, kteří dokáží jen házet klacky pod nohy. Nebo si snad myslíte, že by si někdo troufl navzdory kolaudačnímu rozhodnutí spalovat něco jiného, než je uvedeno? Víte, jaké jsou za to drakonické pokuty, včetně možnosti zastavit výrobu? Ach jo...
(190) PUŇŤA | | | |
13. 09. 2008 - 19:06:08 |
Vyčuchal jsem, výroba papíru bude v Leštině, sice v malém, ale vazba na Wanemi firmou OBAL-SERVIS 100%. Více na Odboru stavebním v Zbř.